Înapoi la Review

My Yoga Journal: ziua 2 @Nirvana Yoga România

Punctele mele slabe pot deveni punctele mele tari?

Astăzi am aflat că “nu îmi place” este un punct slab care poate deveni un punct tare. În viața de zi cu zi avem obiceiul de a șterge lucrurile care nu ne plac, le dăm la o parte, le punem într-un sertar și le lasăm acolo, uităm de ele. Ce nu știm însă este că sertarul păstrează toate lucrurile pe care le aruncăm, ele se prăfuiesc, dar ies la un moment dat la suprafață. La birou fugim, în relații fugim. Este mult mai simplu să spunem “nu îmi place” și să evităm acel lucru pe care îl evităm. Este mult mai greu să învățăm să fim confortabili cu noi, să înțelegem că fuga nu este o rezolvare ci o amânare pentru un viitor apropiat sau ușor târziu.

În Yoga acest “nu îmi place” nu este de aruncat în sertarul cu lucruri uitate ci trebuie pus pe lista priorităților în practica noastră de zi cu zi.

Sunt unele asane pe care le urăsc. Da, nu îmi plac! Este dificil pentru corpul meu să le practice? Nicidecum, cu siguranță, nu. Cu puțin antrenament și perseverență cred că pot depăși senzația grea pe care o simt acum în unele posturi. Este dificil pentru mintea mea să le execute? Cu siguranță, da. Mă enervează, nu am răbdare, mintea construiește obstacole: “nu o să reușești, oricum nu ai ajuns la un nivel ridicat de flexibilitate ca să poți face asta, lasă că încerci mai bine mâine”.

Astăzi am descoperit asanele pe care le evit și voi încerca să descopăr și adevăratul motiv pentru care mintea mea refuză unele posturi. Am transformat “nu îmi place” în prezent, nu îl las pierdut în trecut. Voi practica mai mult și cu înțelegere. Îmi voi observa corpul și îi voi da șansa să încerce tot ce refuză.

inspiratie 8

Ziua 2 – ce simt, cum mă simt
  1. Flow: cursiv, asanele se leagă, urmăresc atent practica mea fără să mă uit la Vero, dispare ușor și febra musculară la Salutările Soarelui.
  2. Respirație: am învățat o nouă tehnică de respirație, plămânii mei sunt deschiși și “hidratați” cu muuuulttt oxigen. Excelent! Aer = energie = viață.
  3. Posturi: observ că urăsc unele asane și încerc să înțeleg de ce, cedez ușor, dar îmi îndrept atenția din nou către interior spre finalul practicii.
  4. Calm: nu controlez respirația (așa cum obișnuiam) ci o observ, respir natural.
  5. Mușchi încordați: încă simt tensiuni și stări de nervozitate, dar flexibilitatea vine în relaxare și mai am de lucrat la acest aspect. 🙂

Sper ca practica mea să vă inspire, ne vedem și mâine pe covoraș la Nirvana Yoga România.

Namaste!

Articol scris de Mia Munteanu – Yoga City.

#myyogajournal


Adaugă mesajul tău

HAPPY CITIZENS