Înapoi la Review

My Yoga Journal: ziua 4@Nirvana Yoga România

1% teorie și 99% practică. Astăzi a fost ziua în care am vrut să renunț, să mă ridic de pe saltea și să mă arunc într-un hamac. Întâlnesc rar acest sentiment, dar am învățat de-a lungul timpului că în practica Yoga există stres și agitație așa cum există răbdare, înțelegere și calm. Starea psihică influențează evoluția fiecăruia. Când mintea e agitată, corpul se comportă ca atare. E normal, trebuie doar să respir.

Mușchii mei erau încordați, pe coloană erau așezați 1001 pitici care mă ciupeau, iar mintea țopăia exact așa cum spune Vero: ca o maimuță.

Este deja a patra zi în care mă trezesc la 6 și încep ziua cu mișcare, sucuri verzi și meditație, este un antrenament dificil atât pentru fizic cât și pentru psihic. Nu e ușor să îți golești mintea în fiecare zi, ea vrea să zburde, să se gândească la lista de cumpărături, la ședințe, la proiectul de la sfârșitul lunii. Nu e ușor să adormi la 23.00 când prietenii tăi încă sunt la o bere în oraș. Iar exemplele pot continua. Întrebarea este: care este obiectivul meu? De ce fac asta?

Veronica ne întreabă mereu: “de ce sunteți pe covoraș”, așa ca am să îi răspund în această pagină de jurnal.

Obiective pe termen scurt versus obiective pe termen lung

inspiratie 13

Astăzi este și ziua în care mi-am amintit de ce nu m-am oprit atunci când am vrut să “iau o pauză”: îmi doresc o viață sănătoasă, este un obiectiv pe termen lung, iar cu ajutorul Veronicăi nu numai că încep să învăț cum să îmi construiesc o practică de durată, dar învăț să am mai multă grijă de mine.

Câți dintre voi obișnuiesc să fugă la sală atunci când găsesc puțin timp liber? Câți dintre voi forțează “nota”? Acum 2 ani obișnuiam să merg la sală 1 zi pe săptămână și să alerg mai mult decât aș fi putut doar pentru că voiam să recuperez timpul pierdut, adică timpul în care nu practicam sport. Nu aveam un plan echilibrat pe care să îl urmăresc, iar obiectivele mele erau pe termen scurt.

Voiam să alerg mai mult, să transpir mai mult, dar în timpul liber aveam un stil de viață dezechilibrat și mai tot timpul ajungeam la birou într-o șosetă, adică mereu obosită, mereu pe ultima sută de metri.

Majoritatea oamenilor aleg să facă mișcare și pleacă la drum cu obiective pe termen scurt: “vreau să slăbesc 5 kilograme” / “se apropie vara” / “trebuie să recuperez” / “stau prea mult la birou, lasă că merg diseară la sală”.

Însă realitatea este că obiectivul “vreau să slăbesc 5 kilograme” ar trebui să se transforme în “vreau să fiu sănătos o viață întreagă”. In practica Yoga o viață sănătoasă nu înseamnă doar “a face mișcare”, înseamnă să devii conștient de prezent, să ai grijă de tine: ce mânănci, ce simți, ce gândești, cum poti să fii mai bun.

Așa că de fiecare dată când vreau să renunț, când corpul meu “urlă” de durere, îmi aduc aminte de ce fac Yoga: îmi doresc o viață echilibrată, o viață sănătoasă și știu că acest lucru depinde doar de mine.

Îmi place să privesc sănătatea astfel: scopul nu este să slăbesc “x” kilograme în 12 luni ci să am un tonus overall bun pentru tot restul vieții, nu vreau să fiu persoana care reușește să stea în cele mai complicate asane, vreau să fiu persoana care nu lipsește de la antrenamente, nu vreau să scap de griji după o singură ședință de meditație, vreau să am o minte calmă și la birou și acasă.

inspiratie 10

Așa că, îți mulțumim Veronica pentru că ne aduci mereu aminte de ce suntem pe covoraș și pentru că ne ajuți să învățăm în fiecare zi ceva nou. Astăzi am iubit sucul de kale cu mere din grădină! A fost medalia de la sfârșitul antrenamentului și confirmarea că suntem pe drumul cel bun.

FullSizeRender

Cursul meu de o săptămână la Nirvana Yoga România s-a terminat, dar voi reveni aici de fiecare dată când voi avea nevoie de energie pozitivă, zâmbete și voie bună.

Namaste!

Articol scris de Mia Munteanu – Yoga City.

#myyogajournal

 


Categoria: Review

Adaugă mesajul tău

HAPPY CITIZENS