Înapoi la Review

Unde practicăm Yoga? Yoga cu Carmen: Ashtanga.

Tu ce stil de Yoga practici? Atunci când ești începător ai o groază de întrebări: ce stil de Yoga să aleg, ce obiective urmăresc, ce stil mi se potrivește, cum arată o sală de Yoga, ce ritualuri voi găsi acolo, oare mă voi integra, cât costă? Ce fel de continuitate am? Începuturile în practica Yoga sunt frumoase, însă ca orice începător vei avea de ghidare, vei avea nevoie de un profesor bun care să te corecteze și care să îți urmărească evoluția, ai nevoie de continuitate și de un spațiu pe care să îl cunoști și unde să te simți confortabil.

Sunt foarte puține studio-uri de Yoga în București unde vei găsi mai mulți intructori ce predau stiluri diferite, de obicei studio-urile de Yoga sunt foarte mici și aparțin unui profesor, acesta predă doar un singur stil.

Vei găsi studio-uri de Hatha, de Ashtanga, de Hot Yoga sau chiar de Nirvana Yoga – poți practica diferite stiluri simultan sau poți alege unul singur.

Este important să alegi un stil pe care să îl înțelegi și care corespunde motivațiilor și obiectivelor tale. Fiecare instructor are practica sa, învățăturile sale.

Ne propunem să experimentăm locuri și practici diferite pentru ca tu să alegi mai ușor.

Am urmat cursurile de Ashtanga Yoga pe care le predă Carmen, am observat observat evoluția cursului și schimbările din corp.

Un curs este alcătuit din aproximativ 75 de asane ce se întind pe o durată de aproximativ 90 – 120 de minute. Cursul începe cu Salutările Soarelui și continuă cu diverse asane în picioare, apoi în poziția de șezut, apoi inversiile și aplecările pentru așezarea coloanei pregătitoare pentru asana finală: Savasana sau relaxarea.

Ce este Ashtanga Yoga?

Ashtanga Vinyasa Yoga, sau mai simplu spus – Ashtanga Yoga – este un sistem antic de Yoga predat de Vamana Rishi în Yoga Korunta ( “Book about Yoga” – un text vechi de Yoga scris în sanscrită ce prezintă diverse grupe de asane, bandha, drishti și învățături generale ale practicii Yoga).

Astăzi această formă de Yoga: Ashtanga Yoga este cel mai predat sistem de Yoga și are la bază un mecanism complex de practică – de la alinierea corectă a asanelor până la controlul respirației și pregătirea sinelui pentru meditație.

Asanele sunt atletice, iar stilul este dinamic. Respirația este sincronizată cu mișcarea, inspirația și expirația se face adânc și controlat.

În acest sistem profesorii pot adăuga, renunța sau schimba posturile predate, pot crea un antrenament diferit în funcție de nivelul grupului:

  • respirația este controlată, inspiri adânc, expiri adânc, întotdeauna pe nas
  • toate asanele se fac în flow, sincronizând armonios mișcarea cu respiratia, privirea, încuietorile și timpul petrecut in asane (Carmen numără până la 5 cu voce tare, apoi eliberează corpul și trece la următoarea asană)
  • nu există pauze de relaxare, asanele sunt dinamice, relaxarea se face la final și este practicată sub formă de meditație ghidată (Savasana – Carmen ghidează mintea cursanților timp de 10 minute, pe fundal ești plimbat de muzica care te relaxează)
  • cursurile sunt “tehnice” concentrare pe execuția posturilor în ritmul antrenorului (Carmen predă în timp ce practică)
  • e important să te așezi corect în posturi: ești corectat și ghidat în acest sens (ești ajutat în timpul asanelor)
De ce să mergi la un curs de Ashtanga?

O sedință de yoga în practica Ashtanga este o ședință dinamică: corectezi postura corpului, accelerezi procesul de detoxifiere, tonifici aproape toate grupele de mușchi, flexibilitatea crește semnificativ, evoluția este rapidă.

În plus, grupele de asane sunt complexe: avem asane pentru echilibru, asane pentru tonifierea diferitelor grupe de mușchi, asane pentru organele interne, asane care deschid pieptul și încurajează o respirație profundă, asane care stimulează concentrarea etc.

Carmen alege să mixeze grupele de asane astfel încât cursanții să descopere noi posturi pe măsură ce practica lor evoluează, alți instructori aleg să le parcurgă pe toate indiferent de nivelul de antrenament al cursanților.

Carmen urmărește ușor detașată evoluția cursanților și intervine doar în momentele dificile, consideră că fiecare cursant este diferit și drept urmare el are nevoie de o evoluție personală în timp ce alți instructori urmăresc să corecteze și să așeze atent fiecare asană pe care o reglează în funcție de barierele corpului.

Care sunt etapele unui curs de 1 an?

1. Asanele

Ashtanga Yoga este formată din 6 serii de asane. Prima serie se numește Yoga Chikitsa, ceea ce înseamnă – terapie de yoga – și urmărește realinierea coloanei vertebrale, detoxifierea organismului, și creșterea flexibilității și rezistenței.

În prima etapă începem cu seria 1 în variantă modificată – anumite asane cu grad sporit de dificultate nu sunt predate de către Carmen în această etapă, alte asane cu grad mediu de dificultate sunt predate modificate – adică posturile nu sunt complete, sunt la un nivel intermediar. În timp, în funcție de evoluția cursanților, se introduc toate asanele.

2. Sistemul de predare

“În Ashtanga Yoga clasică, un cursant nu putea trece la următoarea serie până nu stăpânea seria anterioară. În Ashtanga Yoga modernă se consideră că atunci când un cursant practică prima serie între 4 și 6 ori/săptămână timp de un an, acesta poate trece la a doua serie chiar dacă nu poate executa perfect toate asanele din prima serie.”, ne spune Carmen.

Bineînțeles și seria a doua îi va fi predată tot într-o variantă modificată, anumite asane vor fi introduse în timp, în funcție din nou de evoluția cursanților.

3. Rutina

Așadar, la fiecare curs vei practica același set de asane și vei încerca de fiecare data să intrii și mai adânc în posturi. Pe măsură ce practica ta evoluează ai să observi că vei deveni conștient de schimbările corpului tău, de respirația profundă, de modul în care alegi să îți direcționeză atenția și mai ales de alinierea corectă a posturilor.

Carmen are aproape de fiecare dată același timing – practica începe și se termină mereu la aceeași oră, nu există întârzieri – iar muzica aleasă este și ea aceeași de fiecare dată. Fiecare curs începe și se termină cu meditația “Om”.

Evoluția cursului / Schimbările din corp

Prima lună: încerci să reții seria de asane, te încurci, nu poți practica singur acasă. O urmărești mereu pe Carmen, respirația este sacadată și blocată în trecerea de la o postură la alta, înveți să respiri numai pe nas. Apare o febră musculară puternică, crește flexibilitatea, începi să te hidratezi corespunzător.

A treia lună: ai reținut posturile, îți creezi propiul tău flow, respirația începe să se uniformizeze, a crescut flexibilitatea coloanei vertebrale, devii conștient de schimbările din corpul tău.

A șasea lună: aliniezi posturile cu respirația, privirea și încuietorile, corpul se mișcă fluid, fără pauze mari, respirația este îndulcită, poți practica majoritatea posturilor, unele posturi devin foarte accesibile, iar la altele abia acum începi să lucrezi corespunzător. Noi asane sunt introduse în practica grupului.

După 1 an: timpul petrecut într-o asană a crescut semnficativ, concentrarea este direcționată, consumul de apă a crescut (corpul cere apă), începi să mănânci mai sănătos, mai lejer, practica ta devine echilibrată, ea devine un obicei, poți practica liniștit singur acasă corectându-te în același timp – observi greșelile pe care le faci și ești conștient de ele.

Facilități studio

Săli: există o sală principală de dans (o sală mare – unde cursurile sunt ținute aici în fiecare sâmbătă de către Carmen) și o sală secundară (o sală mai mică – în fiecare luni și miercuri).

Studioul nu aparține instructorului, Con Sabor este o școală de dans.

Saltea: sunt slab calitative, aluneci foarte ușor. Pentru o stabilitate mai mare îți recomandăm să îți aduci salteaua de acasă.

Vestiar: nu există un vestiar dedicat, sâmbătă te poți schimba la toaletă, iar luni și miercuri în camera dedicată – este o camera goală cu un cuier și câteva scaune. Fetele au camera lor, la fel și băieții.

Toaletă: acces la mai multe toalete, este o casă mare și frumoasă.

Acces apă: în sala principală există un bar de unde poți poți cumpăra apă, ceai, cafea sau suc.

Cursuri Yoga cu Carmen / program / prețuri

Program

Luni: 19.00.

Miercuri: 19.00.

Sâmbătă: 12.00.

Prețuri

Abonament 4 ședințe: 100 lei.

Abonament 1 ședință: 30 lei.

(poți achita la barul din sala principală de dans)

Adresă

Aici găsești hartă și contact.


Adaugă mesajul tău

HAPPY CITIZENS