Înapoi la Explore Yoga

Unde practicăm yoga? Air Yoga cu Mircea Nicoară

Ești super entuziasmat. Ajungi în sală, privești hamacele. Apoi începe să îți fie puțin frică. Și te gândești că o să cazi. Da, exact, o să te urci în acest hamac și o să cazi. O să te încurci și o să ajungi pe podea. Oare ține chestia asta? Cu capul în jos? Și dintr-o dată reușești să te întorci. Și vezi lumea invers. Hei, e frumos aici. Toate fricile dispar și ești 100% aici și acum, 100% în prezent.

Ești doar tu și hamacul tău, Salutul Soarelui și una dintre cele mai frumoase clădiri din București, Ateneul Român. Adio frici, acum ești un copil și înveți să te joci cu corpul tău.

Așa arată o clasă de Air Yoga, Aerial Yoga, Anti Gravity Yoga sau Unnata Aerial Yoga. Spune-i cum vrei, poartă multe denumiri, însă bazele practicii rămân aceeași: o combinație suprinzătoare între yoga, pilates și acrobații aeriene. 

În ultima săptămână din august, atunci când soarele își numără zilele până la prima întâlnire cu toamna, am practicat yoga anti-gravitațională sub îndrumarea lui Mircea Nicoară, profesor Hatha Yoga și Air Yoga la Dance Room, un studio de dans situat în inima Bucureștiului.

60 de minute de sus și jos, un dans între minte și corp, Air Yoga deschide ușile relaxării și te invită să îți deschizi corpul. Ne-a plăcut sinceritatea pe care am câștigat-o în urma acestei practici.

Posturile solicită mușchiul concentrării, iar astfel înveți să te conectezi cu adevărat la ‘aici’ și ‘acum’. Pentru că în secunda în care mintea îți zboară în altă parte este și secunda în care te vei dezechilibra.

Air Yoga este o practică solicitantă cu recompense mari.

air-yoga-dance-room-by-yoga-city-review-yoga-studio-bucuresti_1

Mircea Nicoară și Laura Călin, prima sesiune de Air Yoga. Credite imagine: Lulutu Geller.

Ce este Air Yoga?

Un nou tip de antrenament inventat de Christopher Harrison (Anti Gravity Lab), gimnast de performanță și coregraf colaborator în spectaculoasele piese de teatru jucate pe marea scenă din NYC, Broadway.

Pionier în domeniul artelor aeriene și acrobatice din America, inovațiile lui Christopher au făcut astăzi înconjurul lumii.

“Deschide-ți mintea, deschide-ți inima, deschide-ți corpul și vei învăța să zbori, este spectaculos ce poți face cu corpul tău. Oricine poate practica acest stil, în special cei care au probleme cu spatele.”, ne spune Mircea Nicoară în timp ce pășim ușor spre Bulevardul Magheru înainte de antrenament.

Cum arată o ședință de Air Yoga?

Iată cum funcționează: toate posturile sunt realizate cu ajutorul unui hamac prietenos, o țesătură care arată asemenea unei eșarfe lungi.

Acest hamac este realizat dintr-un material special cu bogate cusături din nailon, nu alunecă, nu provoacă alergii, ușor elastic și foarte rezistent. Hamacul poate susține o greutate de aproape 200 de kilograme. Așa că, nu îți face griji, statisticile ne spun că există o șansă la 96844849,7 miliarde să pățești ceva 🙂

Hamacul este prins de tavan cu ajutorul carabinierelor (lanțuri de sprijin) și curele chingi, ai astfel posibilitatea să reglezi înălțimea hamacului în funcție de nevoile tale sau pentru o mai bună manevrabilitate a posturilor. Tot de aici ajustezi și nivelul de dificultate.

De-a lungul unei sesiuni de Air Yoga urmează să practici o parte din cele mai cunoscute posturi din practica yoga, precum Salutul Soarelui (Suria Namaskara), Downward Facing Dog (Adho Mukha Svanasana) sau One Leggent King Pigeon Pose (Eka Pada Rajakapotasana), dar și posturi din pilates sau variațiuni specifice acestui stil, folosindu-te tot timpul de suportul hamacului. (Instagram din timpul sesiunii aici, aici și aici)

Unele posturi implică un stretching de bază, iar altele te provoacă să vezi lumea dintr-o nouă perspectivă, de jos în sus 🙂 Timp în care te folosești de puterea abdomenului și a coapselor, inversiile solicită multă concentrare și întăresc rapid musculatura.

Observi o deschidere spectaculoasă pe care o are corpul tău în aceste posturi construite special pentru a atinge o flexbilitatea mai bună.

air-yoga-dance-room-by-yoga-city-review-yoga-studio-bucuresti_2

Mircea Nicoară, Laura Călin, Mia Munteanu, încălzire ușoară, prima sesiune de Air Yoga. Credite imagine: Lulutu Geller.

De ce să mergi la o clasă de Air Yoga? Observațiile noastre.

Curaj

Există un motiv pentru care “Courage comes from the heart” are sens, nu-i așa? Rădăcina cuvântului “courage” este “cor” și înseamnă “inimă” în limba latină. Într-una din formele sale timpurii, curajul era un cuvânt pe care îl foloseam pentru a comunica faptul că facem ceva cu toată inima. (Brene Brown, Rising Strong)

Astăzi, curajul este mai degrabă asociat cu fapte curajoase, aproape eroice. Ei bine, noi vrem să spunem că Air Yoga deschide inima, nu este nimic eroic aici sau imposibil de realizat.

Este o practică pe care trebuie să înveți să o simți cu toată inima. Simți când o postură nu este executată corect și ai nevoie de ajustare, uneori se întâmplă acest lucru înainte să te corecteze profesorul, simți când ai nevoie de stabilitate și simți când e momentul să accepți următoarea provocare.

Altfel spus, chiar dacă profesorul îți va spune că e ok, nu vei executa niciodată o postură dacă nu o simți cu adevărat: curiozitate, stabilitate, echilibru, determinare, concentrare.

air-yoga-dance-room-by-yoga-city-review-yoga-studio-bucuresti_3

Laura Călin și momentul ei de ‘learn how to fly’ sau ‘let go’. Credite imagine: Lulutu Geller.

Joacă

Imaginează-ți că ești din nou ‘a little baby’ și că încerci să faci podul. Ce se întâmplă? Cazi, râzi, încerci din nou, cazi din nou, râzi din nou.

Atunci când suntem mici, joaca cu corpul nostru este ceva ce se întâmplă natural. Noi, adulții, avem multe temeri: “îmi e frică”, “asta chiar nu pot să fac”, “poate o să cad”, “dacă nu reușesc?”. Ei bine, o clasă de Air Yoga te ia prin surprindere pentru că te invită să fii din nou copil și să te joci cu corpul tău.

Uneori privești lumea de jos în sus, uneori arăți ca un mic acrobat cu picioarele încolăcite în jurul fâșiilor de material, iar alteori te bucuri de Child Pose în timp ce te afunzi în materialul hamacului.

Flexibilitate

Libertatea de mișcare a posturilor te ajută să îți deschizi corpul și să îmbrățișezi mult mai ușor fiecare provocare. În unele cazuri, acest lucru poate înseamna o întindere mai profundă, un stretching “deep” pe care în mod obișnuit nu îl obții atât de ușor în practica de pe saltea.

De aceea, mulți practicanți de yoga tradițională (și aici ne referim la “yoga pe saltea / podea” nu la o formă de yoga originară ce aparține unui anumit stil) preferă să adauge în programul lor câteva sesiuni de Air Yoga. Aici, pot explora variațiuni ale posturilor pe care în mod normal le-ar fi mult mai dificil să le execute pe saltea. Evoluția este mai rapidă pentru că te ajută bineînțeles…gravitația 🙂

De asemenea, mulțumind tot prietenei noastre gravitația, se pare că mușchii lucrează mai mult. O sesiune de Air Yoga este un antrenament serios deoarece angajează mușchii de bază pentru a echilibra și stabiliza postura în timpul sesiunii de yoga. Logic, nu?

air-yoga-dance-room-by-yoga-city-review-yoga-studio-bucuresti_4

Rovena Andrei și Mia Munteanu încercând să găsească un punct de echilibru, mușchii fesieri sunt încordați, la fel și abdomentul. Credite imagine: Lulutu Geller.

Focus

O situație nouă este o situație provocatoare. O situație dificilă înseamnă o minte prezentă. Prin punerea într-o situație mai dificilă decât forțele obișnuite, Air Yoga ne provoacă să fim mai conștient de ceea ce este în jurul nostru. În timpul sesiunii de Air, am simțit mereu nevoia să ne întrebăm dacă putem ajusta postura sau unde găsim acel punct de echilibru necesar pentru flow-ul practicii.

“Concentrare 100%: secunda în care gândul îți zboară în altă parte, este și secunda în care te dezechilibrezi. Apoi, vei încerca din nou, cu atenție, să găsești acel punct de stabilitate pe care tocmai l-ai pierdut: din nou, concentrare.” Mia Munteanu, Yoga City.

Relaxare

La fel ca în cazul unei practici convenționale, Air Yoga te ajută să te relaxezi. La finalul unei sesiuni, sentimentul că ai făcut ceva nou și interesant, te face să te simți bine. Bineînțeles, faptul că ai depus efort, ai realizat posturi cu un nivel de stretching intens și că ai reușit să te concentrezi timp de 60 de minute, rezultatul este o stare profundă de relaxare și de detensionare a zonelor pe care le simțeai “grele” sau “leneșe”, cum ar fi zona lombară care uneori ne dă mari dureri de cap.

air-yoga-dance-room-by-yoga-city-review-yoga-studio-bucuresti_5

Mia Munteanu, Laura Călin – Savasana sau relaxarea finală. Credite imagine: Lulutu Geller.

În cele din urmă, o sesiune de Air Yoga este atent planificată și organizată de profesor, acesta intervine mereu în timpul antrenamentului pentru a ajusta postura ta.

Dar, noi știm că nimic nu este matematic, nimic nu este perfect. În cele din urmă, în spatele acestor ecuații de aliniament și postură uneori tot ce trebuie să faci este să rămâi atent la ceea ce simți.

Let it go și înveți să zbori 🙂 Așa am făcut și noi. Mulțumim Mircea pentru invitație.

Facilități Dance Room:

Saltea

  • nu ai nevoie de saltea, iar hamacul este inclus

Prosop

  • nu, este necesar să îți aduci propriul prosop

Vestiar

  • da, vestiar comun

Practică yoga

  • un mix suprinzător între yoga, pilates și acrobații aeriene

Program clase

  • marți: 19:30 – 20:30
  • joi: 20:30 – 21:30
  • sâmbătă: 12:00 – 13.00

Prețuri

  • prima sesiune: 50 lei
  • 100 lei / sesiune
  • 280 lei / 4 sesiuni / lună
  • abonament mix: 4 sesiuni Air Yoga + 4 sesiuni Hatha Yoga: 400 lei / lună

Adresă studioului

 


Categoria: Explore Yoga, Review

Adaugă mesajul tău

HAPPY CITIZENS