Înapoi la Review

Unde practicăm Yoga? Nirvana Yoga Romania.

Tu ce stil de Yoga practici? Atunci când ești începător ai o groază de întrebări: ce stil de Yoga să aleg, ce obiective urmăresc, ce stil mi se potrivește, cum arată o sală de Yoga, ce ritualuri voi găsi acolo, oare mă voi integra, cât costă? Ce fel de continuitate am?

Începuturile în practica Yoga sunt frumoase, însă ca orice începător vei avea de ghidare, vei avea nevoie de un profesor bun care să te corecteze și care să îți urmărească evoluția, ai nevoie de continuitate și de un spațiu pe care să îl cunoști și unde să te simți confortabil, “flexibilitatea vine în relaxare” – ne spune Veronica de la Nirvana Yoga România.

Sunt foarte puține studio-uri de Yoga în București unde vei găsi mai mulți intructori ce predau stiluri diferite, de obicei studio-urile de Yoga sunt foarte mici și aparțin unui profesor, acesta predă doar un singur stil.

Vei găsi studio-uri de Hatha, de Ashtanga, de Hot Yoga sau chiar de Nirvana Yoga – poți practica diferite stiluri simultan sau poți alege unul singur.

Este important să alegi un stil pe care să îl înțelegi și care corespunde motivațiilor și obiectivelor tale. Fiecare instructor are practica sa, învățăturile sale.

Ne propunem să experimentăm locuri și practici diferite pentru ca tu să alegi mai ușor.

Am urmat un curs complet de 7 zile pentru începători, am aflat că fiecare grupă de yoga este individuală, iar dinamica se stabilește în funcție de participanți.

IMG_0521

Ce este Nirvana Yoga?

Nirvana Yoga este un sistem de practici yoghine originar din Trivandrum – capitala statului indian Kerala. Este cel mai mare și cel mai populat oraș din Kerala și este situat pe coasta de vest a Indiei în apropiere de sudul extrem al continentului.

Nirvana Yoga este o formă de yoga spirituală: sistemul de practică este bazat pe stimulare și relaxare. Cuprinde exerciții de yoga (posturi/asane), pranayama (respirație), meditație, kriyas (sisteme care își propun vindecarea dezechilibrelor la nivel psiho-somatic) și yoga vandanam (dansuri yoghine).

În acest sistem profesorii nu adaugă și nu renunță la practicile învățate de la Guru ci le împărtășesc cu noi exact așa cum le-au primit:

  • respirația este normală, naturală, întotdeauna pe nas
  • salutarile soarelui se fac în flow, sincronizând armonios mișcarea cu respiratia
  • pentru a obține transformare în corp, minte și suflet avem nevoie de echilibru între efort și relaxare: după fiecare asană există câteva secunde de relaxare în care observăm corpul, schimbările și senzațiile datorate posturilor fixe
  • atunci când fixăm o postură direcționăm mintea în interiorul corpului și îl observăm: de preferat cu ochii închiși, flexibilitatea vine în relaxare

De ce să mergi la un curs de Nirvana Yoga?

Mintea oscilează între trecut și viitor, suntem mereu pe fugă, ne facem griji și ne imaginăm că eșuăm. În practica Nirvana Yoga învățăm să aducem mintea în prezent, să curățăm corpul și mintea de stresul acumulat în timpul zilei.

O ședință de yoga în practica Nirvana este o ședință completă:

cu ajutorul asanelor marim flexibilitatea si echilibram corpul, iar cu ajutorul tehnicilor de pranayama calmăm mintea agitată și o pregătim pentru meditația ghidată.

Respirație în Yoga sau Pranayama este știinta respirației controlate – în Pranayama procesul respirației este alcătuit dintr-o serie de exerciții excelente pentru organismul nostru, îl ajutăm să echilibreze treptat funcțiile acestuia și îl pregătim pentru meditație.

  • Prana – viață plină de energie
  • Yama – disciplină și control
  • Ayama – extensie, deschidere

Prin exercițile de respirație oxigenul ajunge la cele mai importante organe din corp și începe procesul de detoxifiere – toxinele din corp sunt eliberate, relaxăm corpul și mintea.

Care sunt etapele unui curs de 7 zile?

1. De ce suntem pe covoraș?

Ce înseamnă Nirvana Yoga și cum învățăm să aplicăm practicile de pe covoraș și în viața noastră de zi cu zi.

Învățarea se face gradual, de aceea în prima ședință ne acomodăm cu sistemul și se relaxează mintea. Următoarele zile au un ritm susținut, în funcție de dinamica grupei. Fiecare curs începe și se termină cu o mică rugaciune (mantră).

2. Asanele

Învățarea se face gradual, iar asanele sunt diferite în fiecare zi: avem asane de relaxare, de echilibru și culturale.

Pe măsura ce cursul avansează învățăm să rămânem în asane pentru un timp mai îndelungat, unele și până la 1-2 minute cu respirație normala, treptat intrând în meditație.

Începem cu asanele la nivel de începător și ajungem la mediu.

Exemplu: Salutările Soarelui

  • în prima fază sincronizăm practica noastră cu a Veronicăi urmărind instrucțiunile detaliate
  • apoi adaugăm numere la pași
  • ulterior adaugăm respirație la numere
  • în final rămân doar numerele și fiecare respiră în ritm natural

3. Respirația – tehnicile de Pranayama

Respirația pare un proces atât de simplu, inspirăm și expirăm, așa-i? Dar fiecare are modelul său de respirație, iar acest model este adesea creat în funcție de mediul și modul în care alegem să trăim. Noi, cei din oraș, respirăm artificial: vorbim în timp ce mâncăm, respirăm scurt și sacadat, iar oxigenul nu numai că nu ajunge la creier, dar plămânii noștri nu primesc cantitatea necesară de aer.

Atunci când practicăm Pranayama învățăm să inspirăm adânc și să expirăm adânc, iar sângele proaspăt oxigenat (în timpul inhalării) călătorește din plămâni până la inimă. Inima pompează sângele proaspăt prin intermediul arterelor și a vaselor de sânge câtre restul organelor. Acest lucru îmbunătățește circulația sanguină și corpul primește mai mult oxigen, astfel energia (prana) activează toate părțile corpului.

Pranayama se învață într-o ordine exactă, fiecare tip de respirație te conduce către următoarea treaptă.

Într-o săptămână parcurgi 7 respirații dintr-un total de 9: Khapalabathi, Bastrika, Respirație Secțională, Respirație Yoghină Completă, Surya Anuloma Viloma Pranayama și Chandra Anuloma Viloma Pranayama, Pranayama de Răcire, Nadi Shuti Pranayama și Brahmari.

Evoluția cursului / Schimbările din corp

Prima zi: mintea este dezordonată, încerci să o controlezi, gândurile apar și dispar, asanele sunt și ele dezordonate, dar le corectezi cu ajutorul Veronicăi.

A doua zi: posturile se așează ușor, te obișnuiești cu grupul, devii relaxat, flexibilitatea crește, începi să devii prezent.

A treia zi: aliniezi posturile cu privirea, corpul se mișcă fluid.

A patra zi: aliniezi posturile cu respirația, timpul petrecut într-o asană crește, reușești să menții fixe posturile de echilibru, începi să te hidtratezi mai des, somnul devine mai adânc.

A cincea zi: coloană devine ușor flexibilă, mușchii spatelui sunt mai puternici, practica capătă un flow, înveți ușor exercițiile, te sperie relaxarea, nu o înțelegi, nu ți-o asumi.

A șasea zi: accepți relaxarea, o primești, accepți limitările fizice pe care le ai în prezent și îți propui să lucrezi cu corpul tău mai mult la următorul antrenament.

A șaptea zi: febra musculară dispare, practica devine o obișnuință, ești pregătit să continui exercițiile și acasă sau să te trezești dimineața devreme și să o iei de la capăt.

Facilități studio

Saltea: studio-ul dispune de saltele împletite din iarbă uscată aduse din India, peste care fiecare își așează salteaua de Yoga pe care o primește de la studio.

Acestea sunt niște saltele de calitate bună, nu este nevoie să îți aduci salteaua de acasă.

Vestiar: nu există un vestiar convențional, ci mai degrabă un spațiu comun, dar primitor în care te poți schimba fără griji, ai alături un dulap cu umerașe unde poți să îți depozitezi hainele.

Toaletă: acces la o singură toaletă, comună, foarte curată și foarte îngrijită.

Acces apă: înainte de practică, dar și după vei primi un pahar de apă filtrată îngrijită cu uleiuri esențiale sau busuioc proaspăt.

Cursuri Nirvana Yoga program / prețuri

Program

Luni – Duminică: 07.20 – 9.00 și 19.20 – 21.00.

 

Verifică aici calendarul cursurilor.

Prețuri

Curs Yoga începători 7 zile: 175 lei.

Ședință: 30 lei.

Pentru alte cursuri poți accesa pagina directă de aici.

Adresă

Aici găsești hartă și contact.

 

surse: 1,  23


Adaugă mesajul tău

HAPPY CITIZENS