Înapoi la Fundamentals

Yoga Starter Kit: află de ce alinierea corectă este esențială în practica de zi cu zi

Fie că ești la primele tale ședințe de Yoga sau deja ai câteva luni de când practici acest sport e important să știi că indiferent de stilul pe care îl alegi, există trei factori importanți în evoluția ta ca yoghin/i (Yogin este barbătul care practică Yoga, iar Yogini este femeia care practică Yoga).

  • Echipamentul potrivit: salteaua, cel mai important accesoriu – află mai multe de aici
  • Alinierea corectă: pentru o evoluția corectă
  • Importanța exercițiilor de respirație: te ajută să intri corect în asane până la capăt află mai multe de aici
Aliniere corectă pentru o evoluție corectă. Ce este “alinierea?” și de ce ne ajută?

Alinierea depinde de stilul de Yoga pe care îl practici, însă indiferent de stil poziționarea corpului în postura corectă este esențială. Dar ce înseamnă să ai o aliniere corectă, de ce este ea importantă, care sunt beneficiile ei și de ce nu e bine să repeți aceleași greșeli?

Alinierea = o postură precisă în care corpul tău se aliniază cu pământul pentru a-i permite acestuia o deschidere completă în asane și pentru a evita posibile accidente, cum ar fi întinderile musculare sau chiar o posibilă iritația a coloanei.

Cele trei fundamente principale ale alinierii

Cele trei fundamente principale ale alinierii au luat naștere pe măsură ce Yoga a evoluat de-alungul anilor din necesitatea de a se adapta unui stil de viață modern.

Vorbim aici de stres, de ședințele lungi, de task-urile de zi cu zi, de viața statică și încărcată de la birou. Toți acești factori externi au influențat practicile Yoga, de aceea cele trei fundamente ale alinierii sunt atât de importante astăzi pentru unii yoghini.

Chiar și așa, nu uita că alinierea este mai mult un proces decât un rezultat, așa că nu încerca să îți forțezi corpul doar pentru a respecta niște reguli. În fond, înainte să te sperii că ai putea să greșești ține cont de faptul că profesorii de Yoga sunt conștienți de anatomia diferită a fiecăruia dintre noi.

1. Meditația

Majoritatea profesorilor deschid cursurile de Yoga cu o sesiune de meditație “lejeră”, meditație care durează uneori doar căteva minute, în funcție de stilul practicat și bineînțeles de practica antrenorului.

Rolul acestei meditații este de a învăța să te deconectezi de la oraș, de la gândurile și grijile de zi cu zi. Este momentul în care inveți să te desprinzi la exterior și să te conectezi la interior. Pare simplu nu? Ei bine, nu-i deloc chiar așa de simplu, dar repetat acest exercițiu va funcționa ca un ac de legătură între corpul tău și asane.

2. Relaxarea 

Cel de-al doilea fundament se află în strânsă legătură cu celelalte două, de fapt cele trei fundamente sunt interconecte și funcționează în acord armonios unul cu celălalt.

Acest pas te ajută să detensionezi musculatura, urmărește alinierea osaturii și legătura cu pământul. Este acea etapă în care profesorul tău îți va spune să lași gândurile să zboare pe fereastră, să îți așezi picioarele cu vârfurile degetelor mari ușor apropiate și câlcâiele ușor depărtate, să fixezi tălpile picioarelor pe podea, să aliniezi șoldurile cu umerii, să îndreți coloana și să privești în față.

Este invitația către respirația adâncă și etapa care te pregătește pentru asanele din timpul antrenamentului. “Ascultă-ți corpul și lasă-l liber” – este ceva ce vei auzi destul de des în sălile yoghinilor.

 3. Respirația

Procesul respirației corecte în Yoga este lung și vei învăța treptat cum să îți sincronizezi corpul cu asanele pe care le practici. Respirație te ajută să stabilești echilibrul între emoții, voință și concentrare.

Atunci când practicăm Yoga, la început, “ne vine” natural să “ne ținem” respirația atunci când suntem într-o postură solictantă. Respirăm scurt, iar acest obicei crează tensiune în corp, poți simți că unele asanele chiar nu le poți duce până la capăt.

E important să înveți să respiri calm, astfel vei reuși nu numai să îți relaxezi corpul și mintea, dar și să atingi obiectivele pe care ți le dorești, astfel spus, să rămâi într-o asană atât cât este necesar.

Ca să respiri corect asigură-te că oxigenul ajunge în cele trei zone importante ale corpului tău: abdomenul inferior, mijlocul abdomenului și pieptul. Inspiră mai întâi în diafragmă, apoi în mijlocul abdomenului și apoi în piept. Expirația trebuie să urmeze același proces, take your time, nu te grăbi, imaginează-ți că umpli și golești un pahar de apă.

Beneficiile alinierii corecte

Energie fluidă: o bună aliniere susținută prin meditație, relaxare și respirație te ajută să dozezi energia de care ai nevoie pe tot parcursul antrenamentului. Astfel, vei rămâne plin de viață și în primele 30 de minute și în ultimele 30 de minute de practică.

Posturi eficiente: respirația corectă te ajută să poți executa o postură până la capăt, nu vei simți o greutate în a le executa și mai important decât atât, nu vei rămâne niciodată fără aer.

Echilibru: dacă simți că îți pierzi echilibru înseamnă că fie nu respiri corect, fie nu execuți o asană corect, fie ești prea oboist ca să te concentrezi. O balanță egală între respirație și poziționare corectă te vor ajuta să rămâi echilibrat pe tot parcursul antrenamentului.

Relaxare: în timp ce respirația susține corpul și ajută la eliberarea minții, corpul tău se detensionează, încearcă să îți “aduni” puterile pe inspirație și dă-i voie corpului să se relaxeze pe expirație. În plus, dacă corpul tău este relaxat vei evita ușoarele accidente – întinderi sau suprasolicitarea coloanei.

Focus: claritate în mișcări, o bună concentrare nu numai că te va ajuta să rămâi conectat la practica ta, dar vei observa că ușor ușor vei invăța să te concentrezi pe perioade mai lungi și în viața de zi cu zi.

 

Alinierea este importantă – nu cuvântul “aliniere” bineînțeles ci procesul în sine – atunci când înțelegem că anatomia noastră este diferită și că practica repetată ne ajută să construim un flow natural și personal, așa că spune-i instructorului tău de Yoga dacă simți că ai vrea să eviți unele posturi, s-ar putea să fii excepția care bate regula :)

 

Enjoy your practice!


Adaugă mesajul tău

HAPPY CITIZENS