Ashtanga Yoga

Ashtanga Yoga înseamnă yoga celor 8 ramuri. Conform tratatului “Yoga Sutra” a lui Patanjali cele 8 ramuri ale sistemului yoga sunt: yama, niyama, asana, pranayama, pratyahara, dharana, dhyana, samadhi. Când vorbim de practica Ashtanga yoga includem toate aceste ramuri, iar rezultatul va duce la îndepărtarea impurităților fizice și mentale, impurități care ne împiedică să realizăm care este adevărata noastră natură.

Practica începe cu ce este tangibil, adică cu exteriorul, accentul fiind pus pe primele patru ramuri: yama, niyama, asana și pranayama. Acestea se referă la modul în care ne manifestăm în lume prin yama și niyama, controlul asupra corpului prin asana și controlul respirației prin pranayama.

Lea Perfetii și Tarik van Prehn sunt profesori cu experiență bogată în practica Ashtanga Yoga, iar clasele lor sunt presărate cu multe detalii și “trucuri” savuroase.

Cum arată clasa susținută de Lea și Tarik?

Ashtanga yoga are 6 serii de posturi. Fiecare serie constă într-o înșiruire de posturi / asane care sunt foarte benefice și terapeutice atunci când sunt practicate corect.

Începătorii vor practica doar prima serie numită Yoga Chikitsa = yoga terapeutică. Ea este considerată fundamentul întregii practici, toate celelalte serii fiind construite ulterior pe baza ei.

De ce se numește yoga terapeutică? Pentru că are un puternic efect de purificare/detoxifiere și apoi vindecare asupra întregului corp. Fiecare postură / asană în parte are un efect specific și pregătește corpul pentru posturile următoare. De aceea e important să practicăm aceste asane în ordinea prestabilită.

Specificul practicii Ashtanga yoga constă în metoda tristhana (tri înseamnă trei, iar sthana stabilitate), adică stabilizarea în 3 acțiuni: respirație, postură și punct focal. Metoda corectă este atunci când practicăm toate cele trei acțiuni simultan.

O altă componentă specifică școlii Ashtanga este vinyasa, un sistem de coordonare al mișcării cu respirația; legatura dintre posturi se face printr-o secvență de mișcări sincronizate pe respirație.

Un alt element prezent și important în practica este dezvoltarea unor “sigilii” energetice numite bandhas (a lega, a conserva, a redirecționa); ele implică anumite ajustări musculare care ajută la păstrarea sau redirecționarea energiei, prana, în corp.

Pe parcursul clasei, Lea și Tarik vor preda o parte din prima serie a sistemului Ashtanga, punând accentul pe fluidizarea și coordonarea respirației cu mișcarea.

Astfel, scopul este ca tu să reușești să pătrunzi cu respirația în zone neexplorate ale corpului tău și să ajustezi posturile în aromonie cu corpul tău.

Este Ashtanga Yoga pentru mine?

Recomandăm acest stil de yoga indiferent de nivelul de antrenament sau de obiective, este un stil dinamic și complet care te ajută să înțelegi bazele practicii yoga. Se potrivește persoanelor care caută o formă de yoga atletică și dinamică și care își doresc să înceapă un stil de viață activ și sănătos.

Clasele sunt întodeauna ghidate, fiecare participant va fi ajutat să practice corect asanele și să învețe să își depășească barierele propriului corp prin răbdare, perseverență, concentrare și relaxare.

Ashtanga Yoga:

Această clasă este predată de Lea Perfetti (New York) și Tarik van Prehn (Brazilia), stabiliți astăzi în Portugalia. Îi puteți urmări în calendarul internațional, dar și pe pagina lor de Facebook unde anunță retreaturi, workshopuri și clase de Ashtanga Yoga susținute în Portugalia și nu numai. Lea și Tarik vor susține un workshop în București, 5-7 mai, în cadrul celor de la Good Mood.

Mulțumiri:

Această clasă este organizată cu sprijinul Mayukha Yoga și cu ajutorul Alexandrei Solomon, profesor Ashtanga Yoga, România. 

Mayukha Yoga

Start clasă

16:30 - 18.00

Stil practicat

  • Ashtanga Yoga

Durată

90 minute

Ai nevoie de:

  • Prosop
  • haine lejere Acces clasă: 90 Lei
Rezervă acum

Agenda zilei

HAPPY CITIZENS